Воскресенье
18.11.2018
06:35
Приветствую Вас Гость
RSS
 
Полтавський ДНЗ (ясла-садок) №81 "Оленка"
Главная Регистрация Вход
Консультативний пункт »
Меню сайта

Клуб віртуального спілкування "Використання альтернативної методики М.Єфименка".

 

 

 

Бібліографічний покажчик публікацій Миколи Єфименка

 

 

 

 

 

2018 р.

ж. «Дошкільне виховання»

* Педагогічна пальмістрія, або Про що говорять дитячі кисті. (№4)

2017 р.

ж. «Дошкільне виховання»

* Моніторинг стану фізичного розвитку дошкільнят. З чого починати? (№4)

* Обстежуємо плечовий пояс та руки. Моніторинг фізичного розвитку дошкільнят (продовження) (№7)

* Парне пластик-шоу. Новітня форма естетико-оздоровчої роботи з дітьми Юлія Єфименко) (№9)

2016 р.

ж. «Дошкільне виховання»:

 

* Акцентоване заняття з фізичної культури (№8)

* Кумедні їжачки. Спеціалізоване заняття (№4)

* Спеціалізоване заняття з фізичної культури (№4)

*Фізкультурне заняття з переважанням одного рухового режиму (№12)

* Час збирати врожай. Заняття (№8)

 

2015 р.

ж. «Дошкільне виховання»:

* На варті здоров’я та фізичного розвитку дітей (№6)

* Сучасне фізкультурне заняття (повне еволюційне коло) (№11)

* Казкова фізкультура (№4)

 

2014 р.

ж. «Дошкільне виховання»:

 

* Денна гімнастика пробудження ( №4)

* Кумедні фізкультурники (№2)

* Рух – життя. Даруймо його дітям щодня (№7)

* Фізкультурні корекційні етюди (№12)

* Фізкультурні розваги для розвитку й наснаги (№10)

 

ж. «Палітра педагога»:

 

* Ранкова гімнастика пробудження (№2)

 

2013 р.

ж. «Дошкільне виховання»:

* Ранкова гімнастика пробудження ( №11)

* Фізкультура в дитсадку: час змін (№8)

 

 

 

 

 

 

Бібліографічна довідка

 

 

  • М.М.Єфименко, П.М. Бочков

Планування занять з фізичної культури для дітей раннього та дошкільного віку. Випуск 1. Осінній цикл: вересень-жовтень-листопад. – Вінниця: ТОВ «Нілан-ЛТД», 2015. – 108 с.

 

  • М.М.Єфименко, П.М. Бочков

Планування занять з фізичної культури для дітей раннього та дошкільного віку. Випуск 2. Зимовий цикл: грудень – січень – лютий. Весняний цикл: березень – квітень – травень. Літній цикл: червень – липень – серпень. – Вінниця: ТОВ «Нілан-ЛТД», 2016. – 250 с.

 

  • Ефименко Н.Н.

Двигательно-игровая деятельность. Сценарии игр-занятий. 6-7 лет. Физическое развитие ребенка в дошкольном детстве. – М.: Дрофа, 2014. – 144с.

 

  • Ефименко Н.Н.

Театрализация физического воспитания дошкольников (драматизация как расширение игрового метода физического развития детей). – Винница: ТОВ «Нилан-ЛТД», 2016. – 168 с.

 

 

 

 

 

Замовляйте посібники без посередників:

(066) 666-14-75, (093) 600-63-83, pbochkov@mail.ua (Галина Бочкова);

(096) 776-57-82, (050) 536-16-43, iuliya31.5@gmail.com (Юлія Єфименко).

Див. ж. Дошкільне виховання, №7/2017 р., с. 15.

 

 

 

 

Читайте про різні напрями пластик-шоу

 

  • Пластик-шоу-класик – «Дошкільне виховання, 2014, №1.

  • Предметне пластик-шоу – «Палітра педагога», 2014, №2.

  • Пластик-шоу-феміні – «Палітра педагога», 2014, №6.

  • Пластик-шоу-атлетик – «Дошкільне виховання», 2015, №5.

  • Парне пластик-шоу – «Дошкільне виховання», 2017. №9.

 

 

 

 

 

 

 

Через рух і гру – до кращого життя дитини!”

девіз методики (педагогічної технології)

доктора педагогічних наук Миколи Єфименка

 

 

Казкова фізкультура”
або
«Театр фізичного виховання і оздоровлення дітей дошкільного віку»

 

В основі потужного впливу рухової активності на розвиток дитини лежать вроджена потреба дитини у руховій активності і відчуття радості від руху.

 

Варто зауважити, що рухова діяльність дитини помітно активізується і стає більш насиченою та різноманітною, якщо сам педагог регулярно і з задоволенням переодягається у спортивну форму і виконує рухи разом дітьми –
в педагогіці немає нічого ефективнішого, ніж власний приклад ставлення до рухової активності та оздоровлення.

Микола Єфименко

 

 

 

 

 

 

Загальний руховий режим складається
з чергування протягом дня
9 основних рухових режимів (ОРР):


1) водний (плавальний)
і 8 “сухопутні”:
2)лежачий,
3) режим повзання,
4) сидячий,
5) стоячий,
6) режим ходіння,
7) лазіння,
8) біговий,
9) стрибковий.

 

 

 

Форми фізичного виховання дошкільнят
в умовах ДНЗ:

 


- ранкова гімнастика пробудження*;


- кумедні фізкультуринки*;


- заняття з фізичної культури;


- заняття з плавання;


- горизонтальний пластичний балет
(пластик-шоу)*;


- самостійна рухова активність дітей;


- фізкультурна хвилинка;


- гімнастика пробудження після денного сну*;


фізкультурна пауза;

 

- фізкультурні розваги;


- фізкультурні корекційні етюди*;
- малий туризм;


- рухливі ігри;


- загартовувальні процедури;


- естафети;


- змагання;


- фізкультурне свято;


- День здоров я;


- Мала олімпіада.


* Авторські інноваційні форми фізичного виховання

 
 
 
 

Авторські інноваційні форми фізичного виховання

 

Гімнастика пробудження
Мета гімнастики пробудження
(як ранкової, так і денної) –
створити такі рухово-ігрові умови, за яких діти зможуть природним
чином перейти від стану сну, медитативного спокою
до стану оптимальної психофізичної готовності (концентрації)
до активної діяльності.

 

Заняття з фізичної культури -
основна форма фізичного виховання дошкільників.
Ефективність заняття
з фізичної культури залежить від:
1) моторної щільності;
2) функціональної “вартості”;
3) ступеня підзарядки енергією радості та психофізичного задоволення.

 

Горизонтальний пластичний балет (пластик- шоу) –
форма фізичного виховання
з акцентами на музичність, хореографічність, образність, естетичність, драматизацію, пластичне самовираження.

 

Кумедні фізкультуринки –
окремі ігрові вправи
без єдиного сюжету,
бажано з веселими, гумористичними назвами,
які виконуються відповідно до «золотих формул»
рухового розвитку дошкільнят.

 

Фізкультурні корекційні етюди –
своєрідні автономні фрагменти заняття з адаптивного фізичного виховання, спрямовані на повне або часткове вирішення одного-двох корекційних рухових завдань, які застосовуються протягом дня поза заняттями з фізичної культури.

 

 

 

Руховий портрет дошкільника

 

Першорядним обов’язковим елементом побудови ефективної системи фізичного виховання дошкільників є обстеження їхнього рухового розвитку. Складається він з двох умовних частин: фізичного розвитку і рухової підготовленості дошкільнят.

 

Фізичний розвиток включає традиційні вимірювання маси і довжини тіла.

 

Рухова підготовленість оцінюється за двома аспектами:

1) рівень розвитку рухових якостей (точність, координація рухів, здатність утримувати рівновагу, гнучкість, швидкість, сила, витривалість);

 

2) техніка рухів (ступінь сформованості рухових умінь і навичок).

 

 

Руховий портрет дошкільника це:

  • Уміння і навички в основних рухах;

 

  • Рухові якості: точність, координація, рівновага, швидкість, гнучкість, витривалість;

 

 

  • Фізичний розвиток дитини (стан її здоров’я).

 

 

 

 

 

Ігрове тестування

 

Один із принципів «Казкової фізкультури» : граючи – тестувати.

 

  • Кожен тест має свою образну назву, яка відображає суть рухливо-ігрової дії, наприклад:

 

«Веселі обручи» - координація рухів;

 

«Снайпер» - влучність дій руками;

 

«Журавлик» - рівновага;

 

«Кенгуру» - силові здібності ніг;

 

«Ловись, рибко!» - гнучкість;

 

«Артилерист» - швидкісно-силові здібності;

 

«Висить груша» - силова витривалість;

 

 

 

  • Обов’язковою є преамбула або вступна частина, коли педагог розповідає дітям про ігровий сюжет і відповідні рухливі дії.

 

  • Створення цікавої обстановки (необхідний інвентар, казкові персонажі-іграшки, особливий театральний голос вихователя тощо).

 

 

  • Можливе звучання відповідної музики, використання образних масок.

 

  • В казково-ігровом аспекті необхідно робити все, щоб стимулювати дитину показати максимально можливий результат.

 

Сучасне заняття з фізкультури: альтернативний підхід

Микола Єфименко наголошує на тому, що змінюючи підхід до фізичного виховання дошкільнят на сучасний, насамперед потрібно змінити організацію основної форми фізкультурної роботи з дітьми – заняття. Традиційна методична структура заняття з фізичної культури, що розпочинається активним навантаженням (ходьбою та бігом) і передбачає мало не солдатську «муштру» (з шикуваннями-перешикуваннями), на його думку, абсолютно не відповідає можливостям і потребам дитячого організму та віковим особливостям малюків. Натомість він пропонує еволюційний підхід до побудови занять, що передбачає театралізовано-ігрову форму їх проведення. І структура такого заняття з фізкультури ніби відтворює еволюцію тваринного світу й людини у мініатюрі: риби – земноводні – плазуни – ссавці – птахи – примати – людина прямостояча – людина.

При цьому автор вважає, що у молодшому дошкільному віці доцільно трохи більше часу приділяти лежачо-горизонтальним основним руховим режимам (лежанню – повзанню – сидінню), тоді як у роботі зі старшими дошкільниками варто робити акцент на вертикалізованих і більш динамічних рухових режимах (лазіння – біг – стрибки).

Єфименко рекомендує будувати сюжет фізкультурної казки також з огляду на еволюційну структуру заняття. Дійство слід починати зі спокійних ситуацій: «сну», спокою, ховання від чогось або від когось (лежання, повзання й сидіння) – і поступово додавати динамічності, наприклад, запропонувати дітям вирушити на пошуки пригод для досягнення поставленої шляхетної мети (стояння, ходьба). У другій половині заняття варто збагатити рухово-ігрову драматизацію ситуаціями долання перешкод, виходу з екстремальних ситуацій, надання допомоги потерпілим, слабким, протистояння злим силам. Особливість завершальної частини заняття полягає в моделюванні ситуацій радості досягнення мети, справедливої перемоги над негативними персонажами, порятунку слабких, тріумфального повернення додому (до дитячого садка), відпочинку, зустрічі з рідними та близькими, з казковими персонажами.

Автор наголошує на тому, що сюжетне заняття з фізкультури має стати нормою у повсякденній освітній роботі. Таким чином звичайне заняття перетворюється на захопливу фізкультурну казку, від чого його ефективність значно зростає!

 

Фізкультурне свято (за методикою М. Єфименка)

  • Тема (фізкультурна казка).

 

  • Організаційні умови:

Місце проведення (фізкультурна/музична зала, фізкультурний майданчик);

Тривалість свята (65 хв.).

 

  • Матеріально-технічне забезпечення (фізкультурне обладнання і атрибути).

 

  • Учасники свята:

1. Команди (хлопчики і дівчата), назви команд, відповідні емблеми, вікова група/групи, кількість дітей в команді.

2. Персонажі: ведучий, герої свята (дорослі, діти).

3. Суддівська колегія (головний суддя, судді).

4. Глядачі (діти, батьки, співробітники закладу).

 

  • Сюжет ігрового дійства:

Змагання/естафети команд за сюжетом фізкультурної казки – послідовно в різних основних рухових режимах (лежачий, повзання, сидячий, стоячий, ходьба, лазіння, біг, стрибки).

 

  • Підсумки змагань, підрахунок балів суддівською колегію.

В цей час доречно організувати літературно-музичну паузу/хвилинку, прибрати інвентар.

 

  • Ритуал нагородження:

Спочатку слово надається кожному учаснику суддівської колегії, які коректно визначають позитивні і негативні моменти фізкультурного змагання.

Після цього головний суддя оголошує команду-переможницю та вручає їй приз. Іншій команді вручається приз за друге місце.

Бажані також індивідуальні заохочення найкращого учасника з кожної команди.

Після нагородження команди роблять коло пошани.

 

 

 

  

 

  

Вход на сайт

Поиск

Календарь
«  Ноябрь 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz